+90 553 410 41 00

Copyright © 2024 | Web Tasarım WebMediCode Tarafından yapılmıştır. | Tüm Hakları Saklıdır | İçerik Op. Dr. Elif Şahin tarafından hazırlanmıştır.

39. Hafta

Doktorunuzla doğuma dair sormak istediğiniz her şeyi konuşmayı unutmayın.Bbeğiniz her an gelebilir.

Bebeğim ne kadar oldu?

Bebeğinizin boyu ortalama 50 cm, ağırlığı da 3150 gr.

Bebeğim büyüyor...

Bebeğiniz artık yağ depolarını oldukça doldurdu. Bu doku onu çok sevimli yapmasının yanında, doğunca da vücut ısısını korumasına yardım edecek.

Bebeğinizi ben hazırım uyarısını çeşitli kimyasallarla anneye iletir ve doğumu başlatır. Doğum eylemi sabır gerektiren bir süreçtir. Süresi her anne adayında farklı seyredecektir. Doğumun başladığının göstergeleri, kasılmaların düzenli ve şiddetli bir şekilde sıklaşması, su kesesinin patlaması, nişan gelmesi olarak sayılabilir.

Beni neler bekliyor?

Doğum belirtileri, su gelmesi, nişan gelmesi ve ağrılarınızın sıklaşması ya da bebek hareketlerinin azalmasıdır. Bebeğin rahimde durmasını sağlayan ve vajinayla ilişkisini kesen mukus tıkacı, doğumun hemen öncesinde atılır, buna “nişan gelmesi” denir ve doğumun başlayacağının habercisidir.

Her doğum aynı belirtilerle başlamaz. Bazı doğumlarda, önce ağrı başlar, bazılarında ağrısız su gelmesi olabilir. Böyle bir şüpheniz olduğunda, hemen hastaneye başvurmalı ve su olup olmadığı kararını doktorunuza aldırmalısınız.

Her ne kadar son haftalarda bebeğin hareketleri biraz azalsa da uzun süredir hareket hissetmiyor ya da bir yavaşlama fark ediyorsanız yine bu durumda da doktorunuz ile iletişime geçmeniz en doğru olandır.